fredag 6 maj 2022

Spindeln i poolen

Vad sägs om att avverka ännu en sexdagars arbetsvecka!?

Hade verkligen inte planerat detta utan faktiskt sett fram emot en helt ledig helg med mannen samt glimtar av Astronauten som fortfarande är kvar (han har arbetat i Stockholm samt från Lejonkungens tidigare rum denna vecka. Idag åker han iväg på bröllop och i morgon bär det av hem till Göteborg).

Nåja, när det skiter sig och kollegor blir sjuka så är det klart att jag ändrar mina planer (och kör heldag). Får glädjas åt att jag trots allt fick en lång skön fredagseftermiddag med sommarvärme och rofyllt trädgårdsarbete (igår).


Mannen visade mig den enormt stora spindel som flyter omkring i vår pool och skrämmer bort precis alla som är sugna på att bada. En gigantisk varelse som simmat färdigt och som ska få en hederlig begravning när vi väl öppnar upp poolen. (Vet att det är svårt att se exakt hur stor spindeln är eftersom det inte finns något att jämföra med på bilden men lita på mitt ord, den är stooor!)

Önskar dig en härlig lördag!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar