måndag 9 maj 2022

Frågan är OM jag kan hålla räkningen?

Nästa vecka har jag tackat ja till att hålla ett event, en yogaklass utomhus för att fira värmen, ljuset och solen med 108 solhälsningar. 

Planen från början var att eventet skulle ske i april men den kyliga temperaturen som rådde då försvårade förutsättningarna. Vi valde därför att flytta fram klassen en månad.

Med handen på hjärtat så kan jag erkänna att undertecknad aldrig gjort 108 solhälsningar i rad, i ett flöde och därför inte heller hållit i ett liknande event. Det blir första gången för mig precis som för många av de yogisar som anmält sig.

För att orka så delas 108 med siffran 9, vilket innebär 12 solhälsningar och därefter en minipaus för att hämta andan innan vi fortsätter till alla nio rundorna är avklarade och vi får landa i shavasana (återhämtande vila).

Under gårdagen förberedde jag en spellista, låtar inspirerade av solen, denna gång tillåts sång samt en del popigare toner för att höja och hålla fokus samt motivation.

Har dock en fundering och det är hur jag själv ska hålla koll på både rundor och antal solhälsningar??? Helst skulle undertecknad behöva en kontrollant, någon som räknade åt mig eftersom det finns en risk att jag tappar bort mig då flödet tar över ...

Emellanåt frågar jag mina elever under klass om de räknar, för att dubbelkolla haha

Nåja, ser inte detta som ett problem så stort så att det ska förhindra själva eventet. Kanske finns någon kulram någonstans? Kottar ... stenar ... eller ett block och en penna så att streck kan dras?

Mitt fokus behöver i första hand vara att förmedla glädje och energi så att alla orkar och de egenskaperna tror jag finns i min verktygslåda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar