torsdag 12 maj 2022

Som NY igen

För flera år sedan arbetade jag med en vän, hon använde sitt förråd som mellanstation. Istället för att göra sig av med och/eller slänga kläder (vilka hängde i garderoben men inte användes) så sorterades dessa bort och hamnade i påsar i ett förråd utanför hemmet. Om ingen saknade det som lagrades så slängdes allt efter två år.

Intressant, tänkte jag (som typ aldrig eller sällan slänger kläder).

När vi flyttade till vårt hus och garderoberna var betydligt färre så insåg undertecknad att "rensa" var något jag behövde göra ... prioritera bort. Det tog emot men efter någon dag så stod ett par påsar fyllda. Jag erbjöd syrran och vänner att plocka det de ville.

Kunde inte göra mig av med resten av kläderna, de var knappt slitna utan i bra skick men samtidigt var jag för lat för att försöka sälja. Påsarna hamnade i förrådet. Tanken var att de skulle få vila där under tiden som jag kom på en lösning.

Fyra år senare ... (denna vecka) mindes jag en klänning. Kunde den ligga i de lagrade påsarna? 

Japp. Bingo! Plockade fram och njöt av att bära den gamla favoriten. Planen är nu att gå igenom allt och kanske ta fram en del? Slänga annat samt sortera bort plagg ur garderoben som bara samlar damm, nu är det deras tur att vila.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar