söndag 28 augusti 2022

... de gamla har gjort sitt ...



Efter två extremt intensiva arbetsveckor så finns det tid att landa, började igår (söndag). En dag med ihållande regn innebar noll trädgårdsarbete, istället startade jag och mannen upp ett nytt pussel. Det fanns dessutom tid att läsa, hänga med Lejonkungen och något som undertecknat saknat:

TRÄNA!

Hade ingen lust att knyta på mig löparskorna, istället packade jag träningsväskan och gick iväg. Ett svettigt gruppträningspass på gympagolvet är något jag längtat efter. Hopp, studs och kondition samt styrka. Timmen motsvarade alla mina förväntningar. Tror att jag log hela tiden samtidigt som svetten bokstavligen rann.




Så nice! Den enda som protesterade (en aning) var min vänsterfot, finns en trötthet där efter sommarens många löpturer. Tror att foten fortfarande är överansträngd då den känns något svagare, trots två veckor vila. Vad jag dock vet är att när undertecknad verkligen lyssnar på kroppen och utmanar den lagom så är just välplanerad träning det bästa för läkning.

Vad jag däremot behöver är nya löparskor, de gamla har gjort sitt ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar