söndag 7 augusti 2022

I väntan på Stanlyes återkomst


 ... har vi byggt på uteförrådet. Nu är 3/4 av alla väggar uppe och vi får vara nöjda med det. Mannen börjar arbeta idag, vilket innebär att resterande bygge kommer att ske när han har tid, lust och ork.

Kom lite annat emellan, som Stanleys ovilja att komma hem, regnskurar/ihållande regn och ett päronträd vars grenar är i vägen för själva bygget. Kontaktade en vän som tillika är trädgårdsmästare för att fråga om vi behövde vänta? Päronträdet bär massor av frukt ... Fick dock godkänt att såga (bort de grenar som är för låga och som befinner sig i det luftrum där väggar och tak planeras) så där fick vi lite bonusarbete.



I fikapausen tog jag min kopp för att chilla vid poolen. Hajade till då något långt låg på plattorna, hann se "ormen" tydligt men inte ifall det var en snok alternativt en huggorm. Den var lång och smal samt ringlade ner i vattnet och simmade tvärs över, där den tog sig upp och försvann, troligtvis en snok men utan gula fläckar.

Kändes "så där" att slappna av vid vattnet. Jag hade ingen aning om var vår oinbjudne gäst befann sig så jag valde en stol (inte poolkanten med fötterna i) och drog upp benen inunder mig.

Vi har sett många vilda djur på vår tomt men aldrig en som ringlar sig fram. Har hört av granne att de förra ägarna till hus och trädgård hade snokar i dammen men de måste ha flyttat innan vi köpte tomten.



PS. I elfte timmen eller i alla fall efter det att jag skrivit detta blogginlägg så kom Stanley hem!!! Något lurad då jag bjöd på godis och kastade in ett par genom dörren. Mr S glömde för en sekund bort att vara smart (vill inte bli instängd) och sprang efter godiset. Snopet såg han sen hur jag stängde altandörren. Vi bjöd på mat och vatten och han tog för sig, lät sig till och med kelas med. Tack, nu är ordningen återställd!!! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar