onsdag 10 augusti 2022

Det du läser nu skrev jag innan det hände


Igår skulle undertecknat ha jobbat men emellanåt händer det saker i livet som gör att vi behöver prioritera om, göra annat. Igår var inte arbetet det viktigaste, istället valde jag närvaro. Tog ledigt, köpte två vackra rosor i gulorange ton och klädde mig i svart. En minnesstund. En begravning. En möjlighet att ta farväl och samtidigt visa de allra närmaste att vi (mannen och jag) finns för dem. Känns både viktigt och fint att få dela sorg och minnen med personer som betyder mycket.

Livet, ups and downs ...



Men gårdagen bjöd även på annat, efter avskedet var det dags att byta om samt ändra fokus. Jag skulle träffa en vän inne i stan för att först äta och sen avsluta kvällen med en konsert i Botaniska trädgården. Ett event jag verkligen längtat efter, då jag fick biljetten i present av mannen (eller var det kanske julklapp???).



Jag fick en fin och minnesvärd gårdag att bära med mig, sorg och glädje mixat, precis som livet. Att sen Lejonkungen landat hemma för ett par veckor är bonus. Hans Spanienresa med polarna blev precis så lyckad som de önskade, restaurangbesök med Michelinstjärnor, bra streetfood, naturen, miljön, havet och stranden i San Sebastian, har fått mig och mannen att fundera på om inte även vi borde resa dit? Vi får väl se, i så fall behöver undertecknad ett giltigt pass!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar