tisdag 23 augusti 2022

När exakt ALLT strular ...


I måndags var det kursstart och med det en fulldags arbete från morgon till kväll. Åt en tidig middag mellan de olika jobben och sen iväg till studion för att få träffa "deltagarna". De hade fått instruktioner att undertecknad skulle vara på plats femton minuter innan och då skulle de bli insläppta.

Vid ankomst fann jag  ett helt gäng ... innanför dörrarna, någon annan hade agerat portvakt. "Hej, hej", sa jag och satte på tevatten, startade upp musik och nätverk samtidigt som frågor besvarades. 

Typ allt strulade inklusive incheckningsappen och gasen i grilltändarna (för ljusen) ...

Två vänliga yogis pratade enbart engelska, en annan undrade om det var intressant för mig att veta hens skadehistoria och andra funderade på ifall det fanns platser kvar till klassen?



På något sätt lyckades jag lyssna in, svara, lösa "problem" och få ordning på mattplaceringarna i salen (det var väldigt trångt) allt på samma gång. När var och en landat så konstaterades det att värmen var påtaglig(?) så dörrarna till de yttre rummen lämnades på glänt. 

Under klassen växlade jag mellan svenska och engelska för även om inget sagts så kändes det fel att hålla en kurs där alla inte förstod språket. Hur som flöt timmen på och deltagarna lämnade glada studion. Själv kände jag mig nöjd men också svettklibbig, tung i huvudet och lätt illamående. Insåg att bristen på syre samt värmen satt sina spår i min kropp.



Hade ventilationen verkligen varit igång? Nä, knappast. Just den här studion har (i vanliga fall) bra ventilation och jag har aldrig upplevt något liknande ...

Längtade hem men visste att det stod ytterligare en klass på mitt schema, på annan studio. Magen knöt sig och funderingar på hur en flödande vinyasaklass skulle kunna genomföras snurrade i mitt huvud? 

Promenerade till bilen och körde till nästa ställe. Drack ordentligt med vatten, vilade en kvart och kände  hur orken återvände, här fanns det syre! 



Betydligt senare mötte jag mannen hemma och berättade, hans kommentar var: "Oj, dålig ventilation och värme kan vara rena smittohärden ..." 

Så är det. Hoppas därför att vi alla klarar oss trots de ökade antalet insjuknande i nya varianten av covid ...



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar