torsdag 25 augusti 2022

"Vilken veckodag är det idag?"


Arbetar du för mycket när du frågar en av dina överordnande om vilken veckodag det är? Eller ... (några tio och tolvtimmarspass senare)

Känns inte som att jag är förvirrad eller slutkörd, anledningen är att i min värld så betas en dag i taget av. Allt fokus på nuet, det andra får vänta.

Fungerar för mig.



Jag har en årskalender och i den är mina månader tydliga, precis som varje enskild vecka och dag. Eftersom mina arbeten spretar så koncentrerar undertecknad sig på den befintliga veckan. Kollar helheten (= veckan) varje morgon och kväll men betar sen av timme för timme på den befintliga dagen, blir därför inte stressad. 

Allt är glasklart, så länge du inte frågar mig om detaljer angående nästa dag eller dagar som ligger längre fram (detta gäller främst mina arbetspass som tentamensvärd på grund av att inget arbetstillfälle är det andra likt).

Idag är det fredag (har inga frågor på det 😜)!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar