måndag 1 augusti 2022

Den dagliga dialogen

Min vänsterfot är ledsen, den vill inte riktigt vara med och leka på samma sätt högerfoten. Tror att den kan vara överansträngd. Kanske har jag belastat fel? Kanske beror det på mina löparskor? Kanske på sandalerna eller kanske på att jag gillar att gå barfota?

Tänker att mina morgonlöpningar varit fler de sista veckorna och att det kan vara en orsak ... eller inte?

Tja, vad jag kan göra är att lyssna på kroppens signaler och avbryta om det behövs. Sträcka ut och stretcha fötterna är också bra oavsett om du har ont eller inte.

Vila? Nej inte i dagsläget. Jag tror på att utmana, att utforska och närma mig gränsen så att det blir lättare att förstå orsaken och på så vis sätta in rätt åtgärd.

I morse efter min löptur (då jag checkade av och höll konstant dialog med foten från start till mål) så la undertecknad till stretch för tår, fotled samt fotrygg vilket kändes "ont/skönt". Tror att det hjälpte för foten har viskat tack men detta innebär inte att den är läkt, långt ifrån. Den där dagliga dialogen är viktig så att läget inte blir sämre utan istället bättre och bättre.

Vi tar därför en dag i taget - jag och min vänsterfot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar