måndag 8 augusti 2022

Närkontakt


Dagens blogg skriver jag med en hand på Stanleys mage, vilket försvårar min precision. Balanserar dessutom laptopen på ena låret vilket gör grunden instabil. Just nu känns detta rätt, Stanley får lagom med uppmärksamhet och undertecknad klarar sig bra med pekfingervalsen.

Hemma hos oss har Audrey fått gå ut igen och precis som sist så kom hon hem och in av sig själv, en riktig mönsterelev! Stanley däremot får vila inne. Jag har pratat med honom och förklarat varför, har också sagt att NU är det läge att börja träna på att bli lyft och kanske buren. Han kommer inte att gilla det eftersom det är nytt och ovant men att det är vårt nästa steg. Som svar tittar han på mig.



Igår kom jag äntligen iväg till Trafikverket för att förnya mitt körkort, extra viktigt då passet gått ut för något år sedan (under pandemin) och min bokade tid hos polisen för nytt är planerad till den 16e november ... 

Ja, jag vet att det är möjligt att få en avbokad tid men den tidskrävande uppgiften har låg prioritet på min "att göra lista". På Trafikverket gick det snabbt och smidigt, tog fem minuter med fotografering, trots att jag träffade en gammal bekant på andra sidan kassadisken vilken jag hann växla mer än några ord med, enligt hen sägs körkortet vara klart om en vecka (i god tid före mitt nuvarande förfaller).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar