onsdag 3 augusti 2022

Kanske - eller inte?


Funderar på ifall jag ska skriva en saga om Audrey, om vår turbo/blixt, vårt yrväder. Om tjejen som får oss att skratta, skaka på huvudet och lägga pannan i djupa väck.

Så har vi hennes vapendragare och beskyddare Stanley, han är inte dum han heller. Faktum är att jag skulle älska att ha en vän som honom med alla de egenskaper som är värda sin vikt i guld.


Kanske blir det en ny loggbok, där de får vartannat kapitel? Kanske blir det ingenting?

Fick skrivlusten tillbaka när jag hittade WonderTales marknadsföring av sin "läs app" (2020) där de presenterade en av mina berättelser om vår Tiger. 

Så kanske, kanske växer det fram en ny historia om vänskap och rädslor.

Här är den publicerade med fin kommentar från WonderTales:

           

· 

Fantastisk berättelse från @mia.haglof. Exklusivt skriven för @WonderTalesApp!
Detta är en katts gripande äventyr i sitt nya hem skrivet i form av en dagbok.
Ditt barn slutar inte läsa förrän berättelsen är slut, jag lovar!

Om du undrar över Tiger, vår katt som gav mig inspiration att skriva "Fyra år av fångenskap" så ser du honom här (med sin älskade matte):



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar