fredag 26 augusti 2022

Kommer det fler chanser?


Kanske var det sista poolhänget den här sommaren, den eftermiddag jag fick igår hemma? Så oerhört välgörande efter en vecka med fullspäckat schema och mer eller mindre noll utomhusvistelse.

Att bara få vara. Dyka ner i det svalkande vattnet och sen soltorka. Lyssna på intressanta poddar. Känna solen smeka kroppen samtidigt som hela jag landade i det där magiska tillståndet av välmående, tacksamhet och återhämtning.

Nice



Vad jag borde göra när dessa intensiva arbetsdagar är över är att träna, har knappt hunnit ta promenader och det är ovanligt för en person som jag som älskar fysisk aktivitet. Så i morgon står löpning högst upp på mitt schema och om det ösregnar som prognosen förutspår så får jag helt enkelt gå på gymmet alternativt lärarlett gympapass.

Idag checkar jag återigen in på jobbet kl 07 för att arbeta över lunch och därefter har mannen bokat in mig för förrådsbygge (dörrar ska monteras). Tror att det blir en bättre lördag, känns så i magen.

Ha det skönt oavsett om du är ledig eller arbetar (som jag)!



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar