söndag 1 januari 2023

2023 ... nu kör vi!


Ett nytt år och med det nya möjligheter, ungefär som en bok som på nästa sida och sidan efter kan bjuda på upplevelser vilka du (kanske) inte alls förväntat dig. Allt kan bli bättre (om du haft det tufft), det kan vända och ljusna eller om du glidit på ett bananskal så kanske det börjar luta uppåt och farten bromsas. Nya utmaningar ... och som jag nyss skrev nya chanser.

Vet inte om du avger löften under nyårsnatten? Det gör inte jag annat än att undertecknad noterar vilka utvecklingsområden som finns och vad just jag kan arbeta med (för att bli en bättre version av mig. som partner, mamma, vän, kollega och medmänniska).



Idag går jag till arbete precis som många andra, min självvalda ledighet är över. Utvilad. Förväntansfull. Motiverad. Nyfiken. Glad.

Julen, mellandagarna och nyår har firats med familjen. Sönerna och I har varit hos mig och mannen. Skratt, kramar, samtal och tentaplugg är ord som kan beskriva den senaste veckan (inte så mycket sällskapsspel som brukligt och inte heller så många gäster). Ett stilla familjeliv innan Lejonkungen tog sina närmaste polare och drog hem till sig i London för att fira nyår och Astronauten samt I åkte hem till sig i Göteborg.

2023 ... nu kör vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar