tisdag 3 januari 2023

Lite tröttsamt är det ...


Det här att börja arbeta igen efter 10 dagars ledighet är inte alltid lätt. Klockan ringer i ottan och det tar emot att stiga upp och när du många timmar senare kommer hem så är du trött. Känns det igen!? Omställning samt omprogrammering behövs precis som det gjordes när kidsen var små och något lov var över. Finns inga genvägar, allt handlar om att ändra vanor och plocka upp gamla alternativt nya rutiner.

Men lite tröttsamt är det ... precis som den tentamen jag arbetade på igår. Allt flöt på bra förutom en sak, den lärare som skulle finnas till hands (ifall någon student behövde ringa) gick inte att nå? Vid upprepade tillfällen bad studenter att få ringa denne lärare för att få en bättre uppfattning av hur/vad som förväntades. Tentamensfrågorna var omfattande, svårtolkade och luddiga.



Under en pågående tenta tar en värd med studenten ut, slår numret och lämnar därefter över luren till den person som behöver prata. Normalt sett fungerar detta bra men inte igår. Jag blev först bortklickad(???) och när signalerna (senare) gick fram så svarade ingen. En inläst röst uppmanade mig att lämna meddelande, vilket gjordes tre gånger. Bad läraren att ringa mig, snarast(!) men min telefon förblev tyst.

Jag led med studenterna som inte fick den vägledning de behövde. Blev smått irriterad och skrev en rapport. Enligt studenterna var detta inte första gången som ansvarig lärare varit onåbar? 

I min värld så går detta emot allt jag lärt mig, Om du som ansvarig lovat vara anträffbar (alternativt komma till sal) så bör du ha koll på din telefon (och svara), kan du inte det så bör inte ditt nummer stå i våra papper. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar