lördag 21 januari 2023

"Har du bjudit hem drottningen?"


Att träffa en äldre vän som har så mycket att dela och berätta om sitt händelserika liv ger energi. Denna kvinna som bär historia, både sin egen, min/vår och samhällets är en inspirationskälla och varje gång får jag nya aha-upplevelser. Allt jag behöver göra är att lyssna och emellanåt ställa frågor. 

För mig har ålder noll betydelse, det spelar ingen roll om du är ett litet barn, en ungdom, jämnårig eller äldre - du är lika spännande och intressant.



Över god mat och fika umgicks jag och mannen med vår gäst (saknade dock grabbarna) innan det blev dags att skjutsa henne till tåget.

Innan, då när jag lagade mat och dukade frågade mannen om vi bjudit hem drottningen? 

Han är inte van att en stor vit linneduk pryda bordet, dessutom hade jag letat fram silverbestick, de coolaste champagneglasen och finare tallrikar. 



Själv tänkte jag att mamma hade gillat att få sätta sig vid detta bord och just mamma var en av vår gäst närmaste. De tillhör samma generation och nu när mamma blickar ner ifrån himlen så är det min/vår önskan att behålla den fina vänskap som uppstått genom åren.

Så jag dukade för "drottningen", för oss och sen hyllade vi livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar