lördag 7 januari 2023

"Stå ut, den kommer att bli bra!"


I somras började jag läsa en bok som Lejonkungen rekommenderade. En bok av samma författare som skrev Handmaids tale. På bordet mellan våra läsfåtöljer har Oryx and Crake legat i månader (för det är så boken heter på engelska). Någon gång emellanåt har undertecknad plöjt ett kapitel ... (helt allvarligt så har andra böcker fått mer uppmärksamhet).

Lejonkungens exemplar är på originalspråket, på engelska (precis som Handmaids tale) men eftersom även detta är en framtidsversion som levererar varianter av bland annat djur som inte finns i vår värld så blir boken mastigare att ta sig igenom (med andra ord ingen lättläst engelska), dessutom behöver Margret Atwood 75% av sidorna för att bygga upp storyn i ett långsamt tempo.

Segt ...


Lejonkungen varnade mig för detta men sa också att om jag bara tog mig igenom så skulle jag belönas och JA som vanligt har sonen rätt. Kan knappt sluta läsa, boken är sååå bra!

Har förstått att detta är början på en triologi. Har lust att läsa resten också men helt ärligt så gör jag det gärna på mitt modersmål, på svenska.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar