onsdag 11 januari 2023

Av vilken anledning väntar jag?



Sitter med en kursplanering och tänker att jag faktiskt äntligen tagit tjuren vid hornen och kommit i gång. Heja mig! Bra men varför ska det behöva ta sån tid? Av vilken anledning väntar jag?

Nästa vecka behöver kursplanen och terminsplaneringen vara klara, dessutom bör undertecknad hunnit praktisera och prova ut åtminstone de första klasserna (helst alla fyra i den inledande intensivkursen).

Kommer antagligen inte att ske, mer troligt är att grovplaneringen är spikad samt innehållet men att alla klasser inte är testade. Sån är jag.



Under de år som yogalärarrollen blivit en del av min yrkesprofession så har jag hunnit landa, samla erfarenhet och kunskap. Idag är det möjligt att ha en mer avslappnad relation till mig själv samt mina elever. 

Planering är visserligen a och o men i mötet med gruppen så kommer vissa delar att ställas på sin kant. Gruppen och individerna i den är de som formar innehållet. Ribban läggs utifrån vilka jag möter. 

En bra plan med genomtänkt syfte och mål är grunden (visst), sen har vi finplaneringen och den är så klart också viktig men behöver vara mer flexibel (ja du fattar). Tanken är att jag ska få ihop åtminstone intensivkursen under dagen, grovplanering och fyra klasser. Den längre kursen kan vänta något (även om det är bra att låta idéerna bubbla i bakgrunden).







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar