söndag 29 januari 2023

Jag kan inte italienska men ...


I helgen och under veckan som kommer har jag möjlighet att se nästan hur mycket film som helst, ja eller så många jag orkar samt har lust till. Astronauten har köpt pass till Göteborgs filmfestival och snäll som han är så delar han detta med mig, bara att logga in och välja.

Känns lyxigt att krypa upp i soffan, tända ljus, fixa något gott att dricka och försvinna in i filmens magiska värld. Se filmer som jag antagligen inte skulle se annars.



I lördags (film nummer två) valde jag en italiensk film. När den började så insåg undertecknad att det inte var någon undertext, inte ens på engelska!? Backade ett steg för att lägga till men kunde inte hitta kugghjulet? Helt ärligt orkade jag inte gå till botten med "problemet" och valde därför att se filmen som den var.

Jag kan inte italienska men bildspråket var tydligt. Så klart nyanserna i språket missades men helhetsintrycket fick mig att stanna kvar. En något annorlunda filmupplevelse men faktiskt helt okey. Ikväll kommer jag dock att välja så att alla sinnen är närvarande.

Tack Astronauten!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar