onsdag 25 januari 2023

Missa inte möjligheten

... att sitta ner en stund i tystnad och tänka.


Bakom mina ögonlock vilar jag och låter allt vara precis som det är. Plockar fram härliga minnen eller visualiserar ihop något drömlikt. Allt är möjligt när fantasi och kreativitet möts.


Sitter med en stor kopp te och chillar. Nyduschad och småtrött men ändå pigg efter morgonens löptur. En bra start på dagen.

Blundar och tänker att jag är tillbaka på Maldiverna och att snorkelutrustningen ligger bredvid min stol. Om en liten stund, snart ska jag ge mig ut i det varma havet igen. Nice!


Eller är jag kanske återigen på Aruba, i den härliga lägenhet som familjen hyrde för några år sedan? Tror att det är tidigt, tidigt och att jag alldeles strax ska smyga mig ur sängvärmen för att inte väcka de som sover och ge mig ut på en löprunda (barfota!) längs den kritvita korallsanden, den som varken klibbar eller fastnar.


Å andra sidan är det kanske gnistrande vit snö som möter min blick om jag öppnar ögonen och tittar ut genom fönstret? Då blir det underställ och lager på lager innan vi spänner på oss skidorna.


Tja, så kan jag fortsätta så länge jag har tid och lust, bara för att det är både härligt och uppiggande att resa bland minnen. När jag öppnar ögonen här hemma i soffan så är det vitt utanför fönstret men inte så mycket att det går att åka skidor. 

Sluter ögonen igen och fortsätter att dagdrömma mig bort, hinner några minuter till innan det är dags att arbeta.



                                                                       Hej svejs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar