fredag 20 januari 2023

Dagar i punktform


 

Den här arbetsveckan har bestått av diverse händelser:

  • en yinklass som ändrat tid utan att jag fått reda på det, vilket innebar att jag kom försent - trots att jag var tidig. Mina härligt schyssta elever hade då "fixat rummet", tänt ljus och lagt fram en matta till mig. Alla satt avslappnade och väntade och klassen kunde starta 10 minuter efter uppsatt tid. 
  • en tentamen som drabbades av störande missljud. Jag delade ut öronproppar samtidigt som lärare samt vaktmästare felsökte. Visade sig vara en markis som gått i baklås. Efter 1,5 timme blev det tyst. Studenterna var dock exemplariska och skrev utan att klaga. Visade sig efteråt att en student inte ens hört ljudet(???) och kurskamraterna trodde inte sina öron, hur kunde detta vara möjligt?
  • en "kollega" som betett sig direkt otrevligt mot mig (händer ytterst sällan) över något som jag varken kan styra eller påverka, då vederbörandes frustration egentligen inte har med mig att göra ...
  • varma kramar från tacksamma studenter, kollegor och yogisar
  • iskall tentamenssal - nedkylda studenter (inklusive undertecknad), tog minst en timme att tina upp
  • en utlovad tekopp som aldrig dök upp
  • löprundor, yoga och annan träning
  • regn, sol och snö om vart annat
  • morgonpussar av Stanley och en Audrey som mellanlandar på täcket mellan mina ben för att mysa en stund.
  • klokheter och kreativa förslag från mannen
  • en tragisk och fruktansvärd händelse ...



Nu är det helg och idag väntar vi besök. Hör och häpna: jag planerar att stå i köket hela förmiddagen! Laga mat, pyssla och fixa - för att jag vill och kan.


Önskar dig en trevlig lördag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar