måndag 16 januari 2023

... bita ihop och ta sig igenom ...


Förra veckan fick jag knappt till någon träning alls vilket innebar att det var lika bra att ta tjuren vid hornen och komma igång direkt. Trots att jag var ovanligt trött och seg så kastades det inte in någon handduk, istället letades en reflexväst fram samt lagom varma löparkläder. Vill synas i mörkret eftersom det är viktigt både för mig och de jag möter.

Hade inte räknat med blåsten som direkt gjorde sig påmind. Vinden kom rakt framifrån med andra ord motvind ... så typiskt för vår stad.



Nåja, den råa och fuktiga morgonen stoppade mig inte och en timme senare när jag var duschad och klar (att starta min arbetsdag) så kände jag mig nöjd.

Emellanåt är det enda som fungerar att bita ihop och ta sig igenom motståndet, belöningen kommer efteråt i form av välmående.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar