lördag 22 oktober 2016

Den nakna sanningen


Finns fördelar med att kidsen inte bor hemma. Jag behöver inte vara mamma och förebild hela tiden. Det de inte ser mår de inte illa av.

Ta bara en sån sak som att kunna knalla naken genom lägenheten, det skulle jag ALDRIG kunnat göra om killarna bott hemma! De hade smält av ... (spelade ingen roll att de själva gillade att kliva runt i sina kallingar).

Dessutom visste jag inte alltid om någon tjej sov över eller andra kompisar slaggade kvar. Orkade inte gå till ytterdörren för att räkna skor (vilket ligger längst ifrån både badrum och sovrum).

Onödigt att skrämma, genera eller skapa pinsam stämning. Vill ju gärna att alla ska må bra, så jag la band på mig själv, drog alltid på en morgonrock, bara i fall att, you nerver know?!

Tur då att mannen och katterna okeyar mig som jag är. Nu behöver jag inte tänka efter innan och det passar min personlighet.



Dagens yin pose: Skuldror / shoulders
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/22/yogautmaning-dag-22-shoulders/#comments



Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar