söndag 9 oktober 2016

Skulderstående


Skön ledig söndag med allt vad det innebär. Sovmorgon och inga måsten, hur nice som helst. En dag att ladda batterierna och bara vara. En dag att hinna umgås med min älskling förutom en timme eller två som jag smiter iväg för att fika med en god vän.

Inga söner hemma, bara två pälsbeklädda familjemedlemmar som emellanåt kräver uppmärksamhet, få lite mat, bli kliade på magen och bli lekta med.


Länk till Josefine Bengtssons yogautmaning:  http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/09/yogautmaning-dag-9-skulderstaende/#comments

Dag 9: Skulderstående
Så här gick det för mig, kopierar in min egen kommentar från Josefines blogg

Embryo

God förmiddag. Jag tog sovmorgon idag och har precis avslutat min morgonyoga. Började med ett flöde som heter Glada nyckelben på Yogobe. Att få sträcka ut runt nacke och axelparti var precis vad jag behövde denna morgon. Nytt jobb och omedveten stress har satt sig, dessutom undrar jag om min sovställning påverkar? Nå väl över till dagens utmaning, skulderstående. Efter uppvärmning med Solhälsningar avverkades skulderstående, plogen, embryot och fisken. Muskler som sträcks ut och som smärtar på ett skönt/bra sätt. Andas lugnt, räknar till först tjugo andetag, sedan tio av varje. Avslutar med några sekunder kråka och ett längre huvudstående på tjugo andetag.
Är redo för en skön söndag, hoppas att ni också är det :)


Ha nu en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar