torsdag 6 oktober 2016

En morgon mitt i veckan


Har sovit sämre i natt, vet inte riktigt varför. Kanske har det med sonens avresa att göra eller kanske inte? Drog därför snabbt på yogakläder efter en tidig frukost och cyklade till studion för ett morgonyoga pass med en av mina favoritlärare.

Så rätt gjort av mig! Jag har visserligen längtat (missade förra veckan), vet hur bra morgon hatha yogaklassen är och naturligtvis blev jag INTE besviken. Människorna i rummet känner jag knappt och ändå är det som att vi varit vänner länge. Underbara personer fyllda med värme och positiv energi, vilka jag är oerhört nyfiken på. Att stanna upp efter klassen och ta en kopp te och prata tillhör numera morgonrutinen.


Vi har en överenskommelse jag och G, hon får peta hur mycket som helst på mig under klassens gång. Hennes hjälp är värdefull och jag växer och hittar rätt. I morse när vi skulle sträcka ut hela ryggraden i en framåtfällning så tryckte först G på punkter från höftbenet upp längs ryggraden. Hon pressade med handflatorna ned mig mot yogamattan så att hela jag förvandlades till en levande fällkniv. Slutligen la hon sin kroppstyngd mot min rygg och jag kände hur välgörande det var. Andningen var inget problem och även om det sträckte på olika ställen (undersida lår och efter ryggen) så var det enda jag kunde känna tacksamhet.

Live, love yoga!

Så med ett stort leende på läpparna och en svettig kropp cyklade jag hem för att duscha. En ny arbetsdag väntar och jag mår sååå bra!

Länk till Josefines yogautmaning. Dag 6: Halv brygga
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/06/yogautmaning-dag-5-halvbryggan/#comments


Ha en underbar dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar