måndag 24 oktober 2016

Roadtrip

Så har min arbetsvecka startat och återigen känner jag mig lyckligt lottad över min nya tjänst och alla härliga människor som finns runt ikring mig.

Under gårdagen besökte jag min mentor och den butik som hon ansvarar över. Kan lugnt säga att veckan knappast kunnat börja bättre. Teamet mötte mig med stor värme och nyfikenhet.


En vägg skulle hängas om, bord förnyas och skyltfönstret uppgraderas. Tiden rann iväg och vi hann massor! Jag hade en oerhört rolig och kreativ dag. Fick mycket matnyttigt med mig och hade möjlighet att bolla en hel del tankar.

Det som tog mest kraft var själva roadtripen, i gråmulen dager med strilande regn. Under hemfärden färdades jag genom skymning och in i mörkret, fortfarande med regnet smattrande mot rutan. Utan missöden tog jag mig hem och kunde skicka ett svarsmeddelande till min mentor att resan gått bra.

Idag går jag till jobbet fylld med idéer och energi!


Puss & kram


Dagens yin poser: Butterfly & caterpillar (= framåtfällningar)

http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/25/yogautmaning-dag-25-framatfallningar/#comments

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar