söndag 9 oktober 2016

Varningstriangeln blinkar


Oops! Vad är det som händer? Varför blinkar det?

Jag antar att jag gått ut för hårt. Är egentligen inte förvånad. Så typiskt mig, att skjuta från höften, just go for it och inte riktigt tänka längre än näsan räcker ...

Trodde att jag tränat upp och stärkt de muskler jag behöver, så idag när min varningsblinker signalerar fara väljer jag att lyssna. Det är min högra handled som säger ifrån. Jag har hängt om i flera dagar och burit för tungt, säkert tio-tjugo galgar (med kläder) åt gången ... inte bra :(


Borde veta. Har varit här tidigare. Skillnaden är att idag kan jag förhoppningsvis göra skillnad genom att lyssna på kroppens signaler på en gång. Så dagen till ära har jag burit handledsskydd som avlastning. Ska stoppa ner det i jobbväskan i morgon.

Dessutom ska jag värma upp och stärka mina handleder innan jag överbelastar dessa mer. Kunskap finns och jag har verktygen, det är upp till mig. Dags att backa ett steg och tänka efter innan!


Wish me luck!



Länk till dagens yogautmaning: 
Dag 10: Huvudstående





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar