torsdag 20 oktober 2016

Med pausknappen intryckt


En ledig dag mitt i veckan känns lyxigt, som en present. Inga måsten som städ, tvätt eller handling utan en skön Miadag! Har lekt med min IPad och försökt filma mig själv, inte det enklaste.

  • Plan 1, bygg ett stativ med rätt vinkel. Helt okey att använda allt du ser (förutom rörliga "föremål" typ katterna)
  • Plan 2, tänk till angående scenografin
  • Plan 3, syfte med filmen
  • Filma en kort snutt, ett antal sekunder räcker 
  • Prova dig fram, lek

Varför filma sig själv? Egotrippat! Eller intressant, lärorikt och nyttigt ;) Jag gjorde det i studiesyfte. När jag ställer upp i yogautmaningar så önskas bilder, filmer och kommentarer som beskriver hur det går för just mig.

Valde därför att på egen hand (utan att blanda in mannen) prova på min egen dokumentation. Lovar att lägga ut någon filmsnutt på Instagram inom kort som redovisning av nuläget i min utmaning. 


Annars handlar denna dag mycket om att ladda batterierna och chilla. Läsa, lyssna på favoritmusik och faktiskt även laga en god middag. Ska försöka mota bort resterna av min förkylning samt hinna skriva ett viktigt mejl fyllt av kärlek.

Det här är en bra dag. Hoppas att du får en lika fin!





Puss & kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar