söndag 2 oktober 2016

Måndag

Tiden tickar långsamt (eller fort ned) och avskedets stund närmar sig ...


En solig och härligt skön familjehelg är över. Oktober har anlänt och hösten anmäler sen ankomst. Livet. Igår tvättade jag maskin efter maskin så att sonen ska kunna packa de kläder han önskar. Mannen har handlat allt ifrån "överlevförkylningskit" till batterier och annat som kan vara bra att ha med på andra sidan Atlanten. Jag bidrar mer med den typiska mammarollen: var var det nu just den grejen lades undan?

Vi har lyxat ute på restaurang och myst hemma. Promenader längs ån och i höstlig skog. Jag har lagat och lappat favoritjeans och blivit kramad och kramad igen av lejonkungen. Snart är han utflugen, på väg mot nya äventyr och livet är precis så som det ska vara.

Nu har vi drygt två dygn kvar tillsammans och jag tänker njuta varje sekund!


Min yoga utmaning går hittills bra, trots att kroppen varit stelare och gjort mer motstånd. Kan vara förkylningsvirus som ligger och lurar? Kanske? Bara att lyssna inåt och försöka vara snäll mot mig själv.

Det gör mig alldeles varm i hjärtat att några vänner gör mig sällskap. Wow! Önskar dem lycka till och allt gott.


Länk till yogautmaningens dag 3:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/03/yogautmaning-dag-3-tradet/#comments



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar