tisdag 25 oktober 2016

Höstrusk


Dropp, dropp, dripp, dropp
Regnet smattrar mot rutan och jag har hamnat i ett tillstånd mellan vakenhet och dvala. Inte så att jag är sömnig, behöver inte sova utan det är mer som om min kropp går på sparlåga, vilar sig lite.

Snart är det dags att gå iväg till jobbet. Alla morgonbestyren är klara och jag har hunnit med alla onsdagars tidiga yogaklass:  hatha morning glow, min absoluta favorit. Mår sååå bra!


För er som undrar har lejonkungen (på andra sidan Atlanten) både fixat boende (dyrt!!!) och arbete. Tyvärr för sonen så är det inte tillåtet att dela lägenhet. Han har en ny polare som var intresserad men kontraktet säger nej. Dessutom fanns ingenting utom några fasta möbler. Täcke, kudde, köksutrustning och porslin måste inhandlas. Ett dyrt boende blir därför ännu dyrare.

Tokigt och lite knäppt, vi har massor hemma som han skulle kunna ta men att skicka husgeråd och annat stort och skrymmande står inte på tapeten. Billigare om han köper på plats.


Annars hälsar lejonkungen att han mår bra borta i Vancouver och DET värmer ett mammahjärta!

Länk till Josefine Bengtssons yogautmaning:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/10/26/yogautmaning-dag-26-viparita-karani/#comments
Dagens yin pose: Dag 26: Viparita Karani


Ha en bra dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar