söndag 16 oktober 2016

Hur bör jag reagera? Med champagne?!


Häromdagen damp det ned ett mejl i min inbox. Kanske borde jag hoppa, studsa och jubla? Eller så förhåller jag mig lite svenskt lugn och gör highfive med mig själv.

Sanningen är den att jag släppt idén att bli publicerad, att skriva manus som blir utgivna oavsett om det handlar om barn- och ungdomsböcker, noveller eller kortromaner. För mig räcker det med min blogg. Jag är nöjd.

Så kanske är det därför som jag tar mejlet med ro. Läser det en gång till och svarar avsändaren helt kort: Vad trevligt! Här kommer de rader som sändes till mig:



Hej

Jag har glädjen att meddela att jag vill ha med din berättelse i antologin.

Mer information nästa vecka.

Trevlig helg


Självklart är jag glad, enkronan har kanske inte trillat ned än? Min dröm har alltid varit just barnböcker. Nu har min berättelse blivit utvald och kommer att finnas med i en antologi. Ganska häftigt! Men författare är jag inte, bara samma gamla Mia som fuskar med lite av varje. Så är det.


Må gott!


Länk till Josefine Bengtssons yogautmaning, dag 17: Nadi Sodhana

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar