lördag 15 augusti 2020

Med risk för överhettning

Sol, bad och studentmottagningar, så kan vår helg sammanfattas samt en bröllopsdag som vi väljer att fira nästa helg. Sparas det som sparas kan, när chansen finns att njuta längre och mer.

Så jag börjar med sommarvärmen som återvänt och badar så mycket och ofta jag kan.

Med tanke på hur varmt vi får inne när gassande sol smeker husväggarna så är jag tacksam över de fläktar och portabla AC mannen införskaffat sedan vi flyttade in (vilket jag inte var när de köptes - förstod inte riktigt vitsen). Apparaterna gör stor nytta, hur otympliga och fula de än är (inredningsmässigt). Vi slipper överhettning. Vi överlever ;) för över 30 grader inomhus är inte att leka med ... 

Så idag fortsätter badandet i augustisolen. Jag är redo att hålla huvudet kallt, iklädd skyddande hatt och solglasögon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar