fredag 21 augusti 2020

"Ta hjälp" sa Bill, "Okey" sa Bull.

Jag tycker varken om tabletter eller piller och de gånger jag blir sjuk så har jag äntligen lärt mig förstå att alvedon både hjälper och är bra. Någon del av mig vill att kroppen själv ska läka ut åkomman och att om jag vilar och äter rätt så ordnar sig allt.

Det gör det INTE.

Tillbaka till pillren, ibland är de nödvändiga för läkning. Penicillin. Ipren. Alvedon, Du fattar antagligen bättre än jag. Kroppen får pausa och den "hjälp till självhjälp" som önskas. 

Under en del av sommaren har jag till och från haft ont i vad jag trott varit sidofästena till höfterna. Blev extra tydligt efter terränglöpning men har också visat sig när jag arbetat i huksittande position vid trädgårdsfix. Squat som normalt sett är en både skön och vilande ställning för mig (att rensa ogräs, plocka bär eller beskära låga växter). Härom dagen strålade smärtan när jag arbetat för länge och mannen fick massera bort det onda.

Av erfarenhet förstår jag att en inflammation checkat in och att jag inte längre kan mota den med Tigerbalsam och massage. Dags för piller, en kur Ipren i fem dagar och sen hoppas jag att mina muskler fått den hjälp de behöver för att repa sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar