fredag 7 augusti 2020

På önskelistan: ett dopp!

Dag 2

Varmt och de flesta (som har möjlighet) väljer solaktivitet, kanske bad alternativt att få njuta i skuggan. Så var dock inte fallet för oss igår och inte heller idag.

Efter god frukost i den mysiga georgiska pub/restaurangen och morgonyoga i hotellkorridoren åkte vi hem till Astronauten. Där skulle byrå monteras, lampor, tavlor och speglar sättas upp samt lådor med porslin packas ur. Det diskades och fixades med paus för lunch. Ute brände solen medan vi arbetade inomhus.

Sonen och jag tog en promenad till Holmens marknad för att kolla in secondhand prylar. Hittade två hopfällbara trästolar till balkongen, vilka inhandlades och bars hem. Billigt, funktionellt och hållbart fynd.

Senare på eftermiddagen strosade vi (jag och mannen) i området runt hotellet. Utforskade närmiljön och funderade över vad vi senare hade lust att äta. Tro det eller ej men i den klibbiga värmen så kändes allt annat än sushi fel ...

Idag styr vi hemåt. Ute ska det bli ännu varmare så en av de första grejerna jag ska göra när vi kört upp på vår infart är att dra på mig badkläder och kasta mig i poolen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar