onsdag 26 augusti 2020

Oops, jag gjorde det igen ...


Så har den checkat in, inte ofta men när den knackar på så gör den det ordentligt. Träningsvärk. Förstår att den kommer efter vår aerialträning i tisdags då en hel del styrka testades bland annat i överarmarna. 

"Sträck ut", säger kroppen och jag gör som den säger men när muskler som tidigare varit mer inaktiva verkligen fått arbeta så är det enbart att gilla läget.

Att på nytt hänga uppochner innebär dessutom en del yrsel och illamående. Kroppen är ovan och behöver små doser som start. En ytterst viktig notis  att komma ihåg när jag ska börja undervisa! 

Jag som tidigare (utan problem) kunnat vända på perspektiven och låta huvudet vara den lägsta punkten vet att pauser är ett måste och ändå sekvenserade jag så att vi alla tre i rummet blev yra .., inte bra.

Tänkte att vi är lärare och ville väl för mycket? Igen ...  Denna generalrepetition var därför oerhört nyttig (för mig). Nu bli det korta stunder och sen räta upp, till dess att vi som "flyger" klarar mer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar