måndag 31 augusti 2020

När lust och känsla inte räcker

För en vecka sedan fick jag gå hem ifrån den tänkta träningen på grund av att alla platser var tagna. Igår morse mindes jag plötsligt att det kanske vore bäst att vara smart och boka en plats på kvällens träning.

För sent, alla platser är upptagna och jag har fått nummer 28 (!) ... i reservkön.

Frågan är om det över huvudtaget är värt att gå dit? Skulle fler än hälften plötsligt komma på att de inte vill, kan eller orkar träna? Knappast Hoppet sägs visserligen vara det sista som överger människan. Hmn ... vet inte om jag "tror" tillräckligt mycket i just denna fråga.

Det här systemet passar inte alls mig, att boka långt i förväg. Hur ska jag veta om jag hinner? Om jag kan? Framför allt i dessa dagar när jag rör mig från punkt A till punkt B med liten tidsmarginal. 

Tja regler är regler och till för att följas för allas bästa. Jag får ta mitt pick och pack och gå dit för att antagligen vara tvungen att vända i dörren ... för att jag inte bokat min plats i god tid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar