onsdag 22 september 2021

"Åh, nej ... inte DU mamma!"

Det fanns en tid då jag var mer aktiv på Twitter, närmare bestämt för sex år sedan. Insåg mer eller mindre direkt att detta forum egentligen inte passar mig. 

Idag tittar jag in med jämna mellanrum men skriver sällan något (annat än att bloggen länkas där). Bjuder på några tweets som publicerades 2014-2015. 

Kan dessutom erkänna VAD yngre sonen stönade när han upptäckte sanningen, typ: "Åh, nej ... har DU Twitter!"


Har roat mig med att läsa gamla tweets, bjussar på några:
  • Tror det saknas något hos mig, husmodersgenen, den måste ha varit restnoterad när jag föddes.
  • Nytvättat hår och bikramyogapass...hur tänkte jag nu?
  • Hattarna har slutat hemsöka mig i drömmen, jag har bestämt mig, dags att göra en ätbar
  • Jag skriver, katten redigerar...promenerar över tangentbordet
  • Efter en bikramklass känns det som att kliva upp ur badet...torr och fräsch...NOT!
  • Ilandsproblem: öppnar garderoben och funderar på vad jag ska ta på mig? Blundar och greppar, blir extra spännande att se resultatet.
  • Kastrullock som morgonrevälj, det är väl helt okey?
  • Tänkte göra snöänglar men får nog ta på baddräkt
  • Efter två veckors försummelse så klarar jag fortfarande av att starta och köra runt vår dammsugare
  • Att lämna ett bikram yoga pass är som att kliva upp ur simbassängen
  • Kreativa svettdroppar hittar nya spännande vägar, in i örat och upp i näsan!
  • På promenad med borrmaskinen...
  • Tänk att ett litet förlåt är som bomull för själen
  • Jag ligger på spikmattan, katten ligger på mig, med sin tass beskyddande över min hand
  • Chockade maken genom att fråga om han ville hänga med till Claes Olsson? Han fick sätta sig ned på sängen och fråga om han hört rätt
  • Fick inte jobbet och kanske var det bra? Känner mig så glaaad, får en fri Zlatanroll istället!
  • Efter återupplivningsförsök på toalettdoppad mobil så är det bara att konstatera att den idag är död...
  • Att stå i kö till toaletten hemma innebär att även vänta in våra fyrbenta familjemedlemmar
  • Surfar nedför rulltrappan med överfull kundvagn och vurpar...det går bra nu!
  • Om någon knäckte ett ägg på min överhettade kropp så skulle det stekas #efterbikramklass
  • Kan denna dag titulera mig: nåldyna
  • Inte att rekommendera: att riva sönder det nya, rätta kontraktet...
  • Fick kalsong- och mössmannen att sätta på sig kläder! 1-0 till mig
  • Löparskor framme, check. Grus i dojorna? Nej men kattfoder
  • Har doppat fötterna i champagne och döpt en fisk till Birgit #ZoULFishSpa
  • Saknar direktlinje till mamma i himlen
  • Blev oväntat uppgraderad till advokat, utan några som helst förkunskaper? Känns ju tryggt för klienten
  • Känns som någon släkt lampan och dragit ur elementet när vi landar på Arlanda #Barcelona
  • Borde inte men kan inte låta bli att tänka: Vad har hon satt på sig, föreläsaren? Stylist önskas så att vi kan höra vad hon säger
  • Möter dumpad bh på trottoaren, ser kallt och ensamt ut i juletider
  • Julens drama: kär vän sväljer kattens p-piller #detgårbranu #ingakattungar
  • Blind höna byter plats på linserna och Voilá, hon ser igen! 


Får räcka för idag. Ha det bra där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar