tisdag 14 september 2021

Stängda dörrar som öppnas

Fick ett meddelande av en tidigare granne och vän, vilken hittat ett gammalt diplom. Ett foto bifogades och jag kunde läsa att allt handlade om en kvällskurs på 36 timmar: modelinjen - teckning. Nu undrade vännen om det möjligtvis var min namnteckning som syntes längst ner på sidan? Eller har jag kanske en namne?

Vår konversation gick ungefär så här:

-Har du någonsin haft teckningslektioner på XX?

- Ja. Gick DU för mig???

- Tydligen!?! 😂😂😂

- Snacka om att världen är liten!

- Eller hur! Sjukt hur saker trillar på plats

- Jag hade ett par kurser innan Astronauten föddes. Haha 😂😂😂 helt underbart 💕

- Ja, var tvungen att fråga 😀

Tänk att ingen av oss känt igen den andre eller ens funderat över detta när vi umgicks dagligen. Att det skulle ta mer än 25 år innan enkronan trillade ner. Vi kände oss lika förvånade båda två, som om allt varit ett skämt eller ett trevligt och uppfriskande spratt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar