söndag 26 september 2021

Det blir som det blir, OM det blir av?!

Så är de sista vindruvorna plockade, pust. Trodde att de aldrig skulle ta slut ...

Nu har vi hur mycket som helst trots att jag pressade och gjorde druvjuice av dagens "blå". Kanske förvandlades tre-fyra liter (efter att ha rensat bort allt utom bären) till en liter drickfärdig juice. Mannen tycker att den är något sur (eftersom jag inte tillsatt något extra socker), själv tycker jag att den är god.

Grannarna gör vin, de har ännu fler vinstockar än vad vi har och lämnade över en plastficka med instruktioner för vintillverkning. Schysst! Bara det att när jag läst allt så inser jag att det är en hel del som behöver köpas innan projektet kan sättas igång.

Jag som gillar att skjuta från höften och improvisera förstår att de egenskaperna är mindre bra. Suck. Om vinet ska bli drickbart så behöver jag lusläsa instruktionerna och följa dessa minutiöst. Det är NU motivationen dör och hela idén vacklar. 


Varför?

Plötsligt känns allt tråkigt, inte inspirerande, kreativt och/eller lekfullt utan svårt. Skulle vilja ha en mentor eller lärare som kunde visa, berätta när, hur och varför men inser att undertecknad står själv. 

Ja, ja det blir som det blir ... OM det blir av?!


Önskar dig en skön start på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar