torsdag 2 september 2021

Önskan att stanna kvar där det "känns"

Jag tror att min axel och mitt högra skulderblad faktiskt läker! Har ännu inte full rörlighet (ytterlägen) utan att det smärtar  men det känns annorlunda. Äntligen!!!

Tror också att mannens behandling med massageapparaten runt skulderbladet är pricken över i. Det ultraröda ljuset och vibrationerna hittar triggerpunkterna och min enda uppgift är att andas djupt. Lite hatkärlek till detta moment men 90% en önskan om "mer", vill stanna kvar där det känns. Massera bort allt som irriterar och skapar obehag. Ge möjlighet åt kroppen att hela sig själv.

Förutom massage med eller utan den ultraröda strålen så rörelsetränar jag, stretchar skulderbladen och låter armarna cirkla och sträckas i 360 grader. Lite bättre dag för dag.

Det är så enkelt att ta kroppen för given, att inte uppskatta och vara tacksam för allt den gör. Ofta är det först efteråt, när vi skadat oss eller blivit sjuka som reflektionerna landar, det är synd. 

Jag har beslutat mig för att minnas och glädjas åt den styrka, smidighet och rörlighet jag faktiskt förvaltar, att på riktigt ta hand om mig både fysiskt men också mentalt och vara tacksam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar