torsdag 30 september 2021

... något nytt

Idag ska jag testa något nytt ... punkt. 

Att överleva som yogalärare är ingenting som är möjligt för mig, har inte varit och med realistiska glasögon på, knappast i framtiden heller. Är varken tillräckligt driven eller målmedveten när det gäller att sälja in mig, alltså önskas annan inkomst, som extra arbetet i butiken. För tillfället behöver de mindre hjälp så därför har ögon och öron hållits öppna, ifall något intressant skulle dyka upp.

Hittade en notis för kvinna 30-60 år och kände instinktivt att texten borde läsas. Slängde snabbt ihop ett brev, bifogade CV och skickade iväg mejlet. Fick svar direkt, att undertecknad är välkommen att provjobba och DET ska jag göra idag.

Proper klädsel förväntas och den har bokstavligen grävts fram. Extra timmarna handlar om catering och servering. Idag är det en stor begravning för 100 personer och min uppgift lär vara att förbereda, se till att gästerna får mat & kaffe samt avslutningsvis diska/städa. Sex timmars arbete, kanske stressigt(?) men samtidigt intressant.

Den serverings- och restaurangköksskolning jag fick på Norrlands nation under min studenttid gör knappast någon skillnad, det är ju typ 100 år sedan(!) men den finns trots allt lagrad någonstans i mitt muskelminne. Gör därför som jag brukar, lyssnar in instruktioner och skjuter från höften för "hur svårt kan det vara!?"

Wish me luck!


Det skrevs inget om propert hår???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar