söndag 12 september 2021

Håller tummarna

Astronauten har åkt hem till katt och flickvän, mannen har hjälpt Lejonkungen att storhandla och jag har förberett samt genomfört de öppna gratisklasser inom yoga och aerial yoga som undertecknad ansvarar för. 

Nu håller jag tummarna att vi får fler anmälningar och att så många kurser, helst alla som erbjuds, verkligen blir av. 


"Pandemi tänk" dröjer kvar hos många vilket verkligen är på gott och ont. Alla studios jag arbetar för har sedan dag ett noga följt rekommendationer likväl som restriktioner och än idag erbjuds färre platser så att större avstånd är möjligt. Det finns handsprit och alls redskap samt material rengörs och tvättas med jämna mellanrum. 

Eftersom kursdeltagare/yogisar uppmanas att stanna hemma de gånger de känner att kroppen inte är 100% frisk så finns ingen oro hos mig. De som dyker upp är medvetna och tar hänsyn. Hittills har jag ridit ut de coronavågor som passerat och vid det här laget är dessutom de allra flesta dubbelvaccinerade så för första gången på länge upplevs vardagen enklare.


Öppet hus gav mersmak, inte enbart för att många dök upp utan också för att det är så grymt kul att undervisa tillsammans och att få dela en klass med en kollega. Energin blir mer dynamisk, vi har fyra ögon istället för två och kan stötta/hjälpa/assistera på ett annat sätt än om vi arbetar ensamma. 

Nu håller jag tummarna att fler som "provade på" och lekte signar upp för att utmana och utvecklas med oss i höst.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar