söndag 19 september 2021

Ett lager till ...

Nu har hösten kommit med klar och kyligare luft. Än är träden gröna men jag antar att det inte dröjer alltför länge innan de skiftar i orange, rött och gult. Naturen blir magiskt vacker och efter någon eller ett par veckor kan vi hoppa lika mycket i lövhögar som i eventuella vattenpölar.

Innan gårdagens löptur (tidig morgon) så letades min micro fleecejacka fram, det blev premiär för ett varmare lager och även om jag trodde att det skulle bli för svettigt så lyssnade och följde jag intuitionen. Visade sig mer eller mindre direkt att exakt rätt kläder valts.

Såg hur roddklubben öppnade sin port och började bära ut båtar. Sprang förbi en tennisbana där en man  handskrapade banan från vatten. Morgonförberedelser. Kolonilotter, fält och parkområden allt vid ån som följer min löprunda. En stilla, fridfull och kall morgon vilken fick tankarna att klarna.

Jag älskar att börja dagen ute i naturen! 

Vi hann därefter både rösta, arbeta i trädgården, fika med vän och softa. En skön söndag. En dag att ladda batteriet både kroppsligt och mentalt, så nu är jag redo för måndag och en ny vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar