måndag 23 september 2019

Börjar med plan A


Har en tanke att jag ska vara med i en barnboks utmaning, nämligen Bonnier Carlsens stora manustävling, detta står på min todolista.

Tvivlet knackar på. När ska jag hitta tid för detta? Är det ens någon idé? Finns sååå många skickliga författare som ännu inte blivit utgivna ... för att inte tala om de som redan är etablerade.

Samtidigt så säger en annan röst: om jag inte provar så kan jag heller inte vinna. Sant! Ingen dröm är omöjlig. Friskt vågat, hälften vunnit. För provar jag och gör mitt bästa så är det en vinst i sig, det kan INGEN ta ifrån mig och räcker det inte hela vägen så överlever jag.


Idag har jag vigt förmiddagen åt att läsa på ordentligt om denna tävling samt fundera på ifall jag har en story som kan tänkas lämpa sig? Detta är Plan A. Lyser ljuset grönt (efter lunch) så kan jag utforma nya planer, typ B och kanske C.

För mig är det viktigt att hitta balans. Jag har flera bollar i luften samtidigt och det gäller att ha koll på dessa. Vill inte gärna att de ska landa pladask i marken, åtminstone inte allihop. Så ett steg i taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar