måndag 16 september 2019

Dagens uppgift ... fixa en bra plan


Idag är det dags för mig att på riktigt sätta mig ner och finputsa på min planering vad gäller barnyoga. I våras fick jag en fråga om jag skulle kunna tänka mig att hålla yoga för barn på ett stadens bibliotek. Ett par tillfällen är inbokade.

Svaret var självklart JA. Är fritidspedagog i grunden så detta borde väl passa mig ... även om jag aldrig provat tidigare. Utmaning sporrar.

Det finns en plan, en tanke och jag har massor av material. Nu gäller det att skala bort och strukturera. Göra en lektionsplanering.


Med vetskap om att jag alltid tänker för stort så bör jag bryta ner och förenkla. Ha få men tydliga punkter. Låta barnens fantasi och rörelseglädje stå i fokus i den guidning jag ger.

Spännande uppdrag. Kanske kommer jag att vara helt slut efteråt. Eller så sprudlar jag av energi. Barn är ärliga, de säger vad de tycker. Vill de inte yoga så kommer de tydligt att visa detta.

Det gäller att ha en bra plan, fixar den idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar