torsdag 26 september 2019

Det känns fint att få ge


Min man har det bra, varje kväll får han massage av mig. Lyxigt!

Blir knådad över hela ryggen med sesamolja för att mjuka upp knutar mellan skulderbladen och ett område ovanför, strax under axeln.

Att vara den som ger är fint. Att få beröra så att det lindrar, det blir som en gåva, en present, en kärleksfull handling.


Igår när jag kom hem efter klass och precis satt mig i soffan med en stor kopp te så undrade mannen om jag hade någon idé till mitt blogginlägg? Om jag behövde lite extra tid att fundera ut ett sådant? Han är smart mannen. Tänkte att jag kunde få lite extra tid (för planering) när jag knådade hans rygg.

Fast jag behövde inte ... (sa han).

Men eftersom jag vet hur tacksam han blir och hur välgörande massagen är så säger jag inte nej (även om det är okey att göra det)

Så han har det bra, min man, varje kväll denna vecka har han fått massage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar