lördag 21 september 2019

"En kvinna måste emellanåt göra vad en kvinna behöver göra"


För att vara helt ärlig så har jag typ haft mardrömmar. Lördagens projekt var ingenting jag längtade efter men som du vet så är livet inte alltid enkelt. Det finns stunder då det bästa är att knyta näven och säga till sig själv att allt kommer att gå alldeles lysande!

Faktum är att jag inte är någon vinterbadare, kallt vatten = nej tack.. Ganska lustigt med tanke på att jag som liten inte alls brydde mig, jag badade oavsett, 10-14 grader var inga problem.


Hur som, igår var det dags att rengöra vår pool, först backspola och därefter dammsuga. 17 grader i luften och 17 grader i poolen. Det är möjligt att detta låter okey för dig? Undertecknad var tveksam, kunde utan problem hålla mig för skratt.

"En kvinna måste emellanåt göra vad en kvinna behöver göra"

Drog på mig Astronautens våtdräkt, kortärmad och kortbent för surfing. Inte min storlek. Mannen försökte lätta upp stämningen med att skämtsamt säga att ärmar och ben kanske inte skulle vara så korta ... på mig?


Att kliva ner i vattnet med en för stor dräkt innebär att det blir luftfickor där det kalla vattnet kan cirkulera. Slutsats: mindre skönt. Nåja, efter cirka 30 minuter i poolen var jag klar. Heja mig!!! Check på den arbetsuppgiften.

Troligtvis kommer vi att behöva dammsuga minst en gång till innan vi stänger poolen för vintern men då kan jag förhoppningsvis göra det från kanten? Tänker leva på hoppet vad gäller den uppgiften.

Ha en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar