söndag 8 september 2019

Den svarta järngrinden var låst???


Vi skulle gå på teater, så var det tänkt. Mannen hade för länge sedan tackat nej och jag hade istället bjudit med en av mina bästa vänner. Egentligen visste ingen av oss exakt vad vi skulle se annat än att det var ett gästspel. Biljetterna som var märkta med mitt namn, skulle hämtas ut innan föreställningen i biljettluckan. Vi beslöt därför att träffas en timme innan (utanför porten).

Svart järngaller med teatermasker i samma material mötte mig när jag kom. Porten var fortfarande låst? Men okey då, det var lite mer än 60 minuter kvar, jag var tidig. Min vän dök upp och vi väntade tillsammans.


Kissnödig ...

Vännen föreslog ett besök på tapas och ölbaren. Där köpte vi varsin öl, besökte toaletten och hann prata innan vi återvände till teatern. De låsta järngrindarna mötte oss ännu en gång. Men ... nu borde de väl öppna!?


Jag kollade mina mejl och hittade ett telefonnummer. Ringde och några signaler senare svarade en kvinna. Förstod att det var samma person jag mejlat ett par gånger, hon visste vem jag var.

"Ah, har ni sett teatern nu!?", frågade kvinnan.
"Nej, vi står utanför och väntar på att bli insläppta men grindarna är fortfarande stängda?"
"??? Nu? Föreställningen började kl 16"

Jaha? Vi hade alltså missat allt?! Men ... den skulle ju börja kl 19 ... eller?


Jag tackade väluppfostrat för informationen och sa att i så fall var det inte underligt att grindarna var låsta. Vi avslutade samtalet.

Vännen och jag återvände till tapas baren och fortsatte kvällen där. Det var inte synd om oss. Vi hann prata och umgås. Kanske var det meningen att det skulle bli just som det blev? Ingen av oss hade egentligen riktigt vetat vad vi skulle se, däremot ville vi träffas.

En relevant fråga är dock hur/varför jag läst: 19 (lördagens tid) istället för kl 16???
Tja, shit happens


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar