torsdag 5 september 2019

Speciellt utvald???


I veckan så plockade vi upp en tidskrift ur brevlådan. Ett snyggt exemplar både vad gäller layout och kvalitet. En resetidning som vid första anblicken utlovar det lilla extra. Designen är tiptop och du känner dig utvald.

Ett sådant reklamutskick är dyrt att trycka upp!

Så nu till frågan, av vilken anledning har just vi fått denna i vår brevlåda? Vi är inga höginkomsttagare.


Jag älskar att resa och besöka nya platser men just nu har vi pausat dessa drömmar. Alla flygresor går bort, dessutom är mannen inte riktigt redo för äventyr (ännu). Med andra ord är det en riktig teaser som landat på vårt köksbord. Den ena häftiga resan efter den andra presenteras och hela mitt system kickas igång ... fram till dess att vi ser prislappen, då blir vi än en gång förundrade över HUR denna tidning hamnat i vår brevlåda??? Adresserad till mannen.

Vi snackar lyxresor med prislappar upp mot 900 000 kr/person! What? Ja, du läser rätt, nästan en miljon kronor per skalle.


Så mycket pengar kommer jag aldrig att lägga på en resa även om jag skulle ha råd. Frågan kvarstår dock: hur kommer det sig att vi fått denna tidning? Och ... hur många svenskar kan hosta upp summor som de i tidningen?

Tja, det lär jag aldrig få reda på. Trevlig att bläddra i är den i alla fall ... tidningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar