måndag 9 september 2019

En trasig fot?


Eller inte trasig men antagligen ordentligt sliten. En trött fot som helst vill ta semester ...

Detta innebär balansgång, jag arbetar med min kropp och fötterna är grunden. Mina rörelser utgår ofta ifrån basen, de två slitvargarna längst ner på min kropp, de som just nu hotar med strejk.


Antagligen beror läget på att jag går/rör mig för mycket barfota. Vissa golv är hårda. Dessutom har jag fram till i helgen hoppat i ett par ballerinaskor, både i trädgården och tillochfrån yogaklassjobb. Taskiga sulor, platta skor som inte ger någon dämpning.

Slängde skorna i helgen, vilket är bra men vänster häl ömmar ordentligt. Det signalerar att den vill ha extra mycket kärlek och omvårdnad. Mitt svar blir fotmassage och bra skor med låg klack. Faktiskt både tur och skönt att hösten knackar på dörren.

Strumpor och skor, okey då, det är dags nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar