lördag 28 september 2019

Premiär utan nerver och ett kärt återseende


En lördag att minnas, både i kropp, själ och sinne.
Ett kärt återseende och en premiär.

Började förmiddagen med en två timmar lång Masterclass. Att få vara elev är underbart och att få möjlighet att yoga för de lärare som ger mig känslan av det där lilla extra är magi. En favorit, HellCat var på besök i stan och min längtan omsattes i svett.


Jag älskar att hon ser våra förmågor, våra gränser och att hon utmanar oss precis där vi befinner oss. Varje sekund njöt jag och efter klassen skakade benen av ansträngning.

Min kropp var redo för duschen men på programmet stod lunchmatsäck i bilen under tiden som jag körde vidare till ett av stadens bibliotek. Dags för dagens premiär: sagoyoga.


Det visade sig att även barnen (4-7 år gamla) var nya inför konceptet. De placerade sig på var sin matta och jag plockade fram fritidspedagogen i mig, den lekfulla, nyfikna och lyhörda. Mina yogisar var helt med mig. De förvandlade sina magar till ballonger, fyllde och tömde dessa med sin andning. De hälsade på solen (trots att det regnade ute) och provade många olika yogapositioner. Höjdpunkten var sagan om Rama och Sita, den blå prinsen med superkrafter och hans vackra prinsessa som blir bortrövad av det fasansfulla monstret med tio huvuden.


30-40 minuter  var den angivna tiden. Barn orkar sällan fokusera längre (det vet jag) men igår yogade vi i nästan en timme. En lyckad premiär!

(Nästa lördag blir det nytt bibliotek och nya kids, spännande!)

Att därefter få komma hem, duscha, göra äppelpaj och softa i soffan framför friidrotts VM var precis vad jag behövde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar